måndag 7 mars 2011

Long time no write!

Jahaja, livet har varit som det varit och jag har inte haft tid eller lust att lägga upp bilder och text här.
Bland annat har det kommit till en sån här i min lilla familj! :D


Jag har blivit plastmorfar, konstig känsla att bli "morfar" vid 39års ålder.

Nu har jag iaf hunnit bygga vidare på följande:

Väggarna är resta men inte "påklädda", fasad ligger i en hög och väntar på mig.
Takstolar resta, Kalle och jag langade upp dem och spikade fast dem, låter lättare än det var.
(För övrigt kan jag tala om att det blev bra, vi fick till avstånd osv finemang!)

Undertaket är ditspikat (i fryskalla vintern kan tilläggas, som värst -25 och snö.)
Pappen är nästan färdiglagd, nu är taket svart istället för vitt av snö.
Eftersom pappen är på är även takfotsplåt och hängrännekrokar på plats förståss!

Skall lägga papp över det som skall bli nocken och dra säkerhetslinor så jag kan klättra runt och spika läkt senare, först skall jag fixa med fasaden lite.

Nästa steg är att spika upp väggar och ingångshål till övervåningen, skall ha en stege inifrån, man skall inte kunna öppna utifrån är det tänkt. Kan alltid komplettera med ett lås om det behövs.

Tänkte lägga upp lite bilder ikväll eller imorgon kväll så det finns något fint att titta på! :)
Kort sagt, det är bara allting kvar så är det färdigt sen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar