tisdag 19 april 2011

Fasaden kryper nedåt ...

Resultatet av dryga 17 timmars arbete, en nästan helt färdig fasad.
Efter att alla fasadsidor är uppe tänkte jag ge mig på att fixa knutarna på huset, inte före.

När den här sidan av fasaden är helt färdig är nästa steg att ge sig på sidan med garageport. Där skall jag sätta en "pelare" så jag har något att fästa portar i och klä fasad på väggen där det är tillämpligt plus att en garageport skall beställas och sättas på plats. En av garageportarna snickrar jag själv, golvet lutar lite för mycket för att få till ett bra resultat annars
känns det som.

Bilderna är tagna "on the run" på väg till jobbet på måndag morgon, kanske inte de absolut bästa m a o! :)

Har en dörr att fixa till till ovanvåningen och ett fönster som skall in i fönstergluggen på nedervåningen, men först skall all fasad på.


Nypappad vägg


Fasaden so far


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar